اسلایدر

اسلایدشو


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



کیوکوشین نهایت مبارزه بادست خالی

Alternative content


------------------- گالری کیو کوشین -----------------------

آمار مطالب

:: کل مطالب : 32
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 36
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 70
:: بازدید ماه : 62
:: بازدید سال : 724
:: بازدید کلی : 55739

RSS

Powered By
loxblog.Com

اکادمی کیوکوشین کوثر شرق

استاندارد های یک فایتر حرفه ای
چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394 ساعت 16:21 | بازدید : 406 | نوشته ‌شده به دست محمد همراهی | ( نظرات )

استاندارد های یک فایتر حرفه ای

35411d0ca18d11fa9e064af24c9c7cc6-d4y7r3o

چقدر به یک فایتر حرفه ای نزدیک هستید ؟

 

تا صحبت از دنیای حرفه ای ها می شود ، همه به این نکته می اندیشند که حرفه ای بودن یعنی مدال ، مسابقه و فایت های عالی ! این تفکر تا حدود زیادی درست و منطقی است اما آیا به این اندیشیده اید که پشت پرده فایت های عالی و مدال آوری ها چه اموری قرار دارد ؟ آیا فقط تمرین است که باعث میشود یک فایتر حرفه ای دارای عملکرد موفقی شود ؟! خب…قطعا این طور نیست . این مقاله را بخوانید و مقایسه کنید که چقدر از استاندارد های فایتر های حرفه ای دور هستید ؟

عملکرد ، روی برنامه ریزی

حرفه ای ها برای تمام امور زندگی خود برنامه ریزی منظمی دارند ، فقط داشتن برنامه مهم نیست ، شما می توانید بهترین برنامه جهان را برای زندگی خود تنظیم کنید اما تا به جز به جز آن عمل نکنید هیچ فایده ای ندارد . حرفه ای ها به برنامه ریزی زندگی خود پایبند هستند و به تمام نکات آن عمل می کنند .

این برنامه شامل چه نکاتی است ؟

تنظیم زمان خواب

به موقع می خوابید ؟قطعا پاسخ بسیاری از شما ها فایترهای محترم خیر است . حضور شبکه های اجتماعی و استقبال گسترده کاربران از آنها قطعا سهمی مهم از استراحت شما را مال خود کرده . فایترهای حرفه ای زود می خوابند ، خواب با کیفیتی دارند و صبح ها به موقع و زود از خواب برمی خیزند . آنها بشدت پایبند به زمان استراحت خود هستند . عدم داشتن ساعات کافی از خواب شبانه باعث فرسایش و تحلیل شدید قوای بدنی در دراز مدت می گردد . تاثیر منفی بر روی انگیزه شما داشته و باعث می شود تا دائما خسته و کسل باشید و میل به انجام هیچ کاری را نداشته باشید .

165c1ca679faca15adaa2ea0dcd8b670

چکاب وضعیت سلامتی

آخرین باری که آزمایش خون دادید را به خاطر دارید ؟ احتمالا بخاطر تجویز یک پزشک برای تشخیص بیماری بوده است ! نه چک کردن وضعیت سلامتی ! فایتر های حرفه ای در دنیای بین المللی فایت ، اغلب ماهی یکبار یا دوماهی یکبار آزمایش خون می دهند و وضعیت سلامتی خود را به کمک یک پزشک مجرب بررسی می کنند . آنها باید بدانند سطح فاکتور های موجود در خون نرمال هست یا نه . کمبود هر فاکتور تاصیر سو بر وضعیت سلامتی فایترها دارد چرا که آنها اغلب با زد و خورد ها و تمرین های طاقت فرسا سروکار دارند و باید تن و بدنی سالم داشته باشند .

تغذیه سالم

آخرین باری که تنقلات خوردید کی بود ؟ چند دقیقه پیش ؟! قبول دارم که زندگی بدون تنقلات سخت است ، شاید اصلا جالب نباشد که شما نتوانید یک پاکت چیپس را هنگام تماشای فیلم مورد علاقه تان بخورید یا اینکه در کنار فنجان قهوه یا چای گرمتان یک دونات نرم و تازه شکری دلچسب با سس خامه و شکلات نوش جان نکنید اما چه میشه کرد ؟ خوراکی های فرآوری شده ، چرب ، شور ، شیرین ، خامه ای و.. دشمن عضلات تراش خورده و عدد و رقمی که ترازو نشان می دهد هستند . حرفه ای ها یک شعار ثابت و معروف دارند : eat clean, healthy and less سالم ، پاک و کمتر غذا بخوریم ! شعار قشنگی است . چقدر رعایتش می کنید ؟

تمرین منظم و با برنامه 

فایتر های بزرگ درست و اصولی تمرین می کنند ، نه به این معنا که همیشه شدید و طاقت فرسا تمرین می کنند ، آنها همیشه تمرین می کنند ، تمرین می کنند برای آنکه آماده باشند ، برای لاغری ، برای تنبیه ، برای جبران پرخوری و برای هیچ علت دیگری تمرین نمی کنند ! آنها تمرین می کنند چون علاقمند به تمرین هستند . گاهی شدت تمرین واقعا بالاست و زمان زیادی هم دارد ، گاهی شدت متوسط و گاهی ملایم است اما هرگز قطع نمی شود . آنها هرگز باشگاه و تمریناتش را فدای بهانه های پوچ نظیر گرفتاری کاری ، کمبود وقت و نداشتن مکان مناسب و فعالیت های مختلف مثل خرید کردن و… نکرده اند و بهترین بودن در این برهه زمانی که هرروز چند ستاره بااستعداد و قدرتمند ظهور می کند ، پاداش این طرز رفتار آنهاست .

1e142b985c2239d65e75b16a0f5074b8

بها دادن به وضعیت روحی

شاید فایت در هنرهای رزمی کمی به نظر خشن باشد (که ما مخالفیم !) اما این بدان معنا نیست که فایتر ها انسانهای خشنی هستند ، فایتران حرفه ای همیشه به وضع سلامت روحی خود بها می دهند و اغلب یک مشاور روانپزشک مجرب دارند تا از استرس ها ، سختی های کار ، ناراحتی ها و… خود با وی صحبت کرده و راه چاره درست و منطقی را بشنوند ، حتی اگر برایتان سخت است یک مشاور روانپزشک داشته باشید ، به وضع روحیتان بها دهید ، تلاش کنید تا روحیه ای سالم و شاد داشته باشید تا خوب پیشرفت کنید .

فرصت دادن

هیچ فایتر بزرگی نیست که شکست را تجربه نکرده باشد ، هیچ فایتر بزرگی نیست که آسیب دیدگی های دردناک و گاهی شدید را تجربه نکرده باشد . تنها فرق آنها این است که پس از هرشکست بجای ناامیدی و عدم تلاش ، مصمم تر شده و بیشتر می جنگند ، آنقدر روند کاری خود را زیر ذره بین می برند و آنالیز می کنند تا عیب کار را متوجه شده و در صدد رفع آن اقدام می کنند . هیچ فایتر بزرگی هنگامی که آسیب دیدگی دارد سر تمرین حاضر نمیشود ، آسیب دیدگی خود را تشدید نمی کند و به خود فرصت بهبودی می دهد .

آنها همواره جدی اند

جدی بودن فقط به گره میان ابروها و نخندیدن نیست ! فایتران بزرگ همیشه جدی اند در هر کاری ، هنگامی که تمرین می کنند به هیچ موضوع متفرقه ای نمی پردازند ، با تمام وجود تمرین می کنند ، گوش به زنگ صدای مربی خود هستند ، تشنه شنیدن عیب های خود هستند ، از برنامه کاری و تمرینی خود هرگز کم نمی گذارند ، لحظاتی که فشار تمرین بالاست و آنها را مجبور به ترک تمرین می کنند ، جدی تر و پر تلاش تر زحمت می کشند و با هیچ عامل بازدارنده و منفی شوخی ندارند و در مسیر خود می جنگند ، هیچ حریفی را دست کم نگرفته و همواره خودشان هستند ! چه در مقابل حریف ضعیف و چه در مقابل حریف قوی

38f89f78d2c9e7c114c52d1d35224b35

مکتوب کردن وضعیت تمرینات و آنالیز آنها

حرفه ای های جهان فایت ، همواره برداشت های مکتوب از روند تمرینی خود دارند ، ذکر می کنند که چگونه تمرین کرده اند ، چه مقدار از برنامه را اجرا کرده اند ، اعمال تمرینی شان با چه کیفیتی همراه بوده و در پایان با دقت آنرا خوانده و آنالیز می کنند تا نقص های آنرا شناسایی کنند .

بررسی عملکرد حریفان نسبت به خود

مربیان فایتران بزرگ همواره حریفان قوی و ضعیف فایترشان را مورد بررسی قرار می دهند ، نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی می کنند ، عملکرد آنها را با عملکرد فایترشان مقایسه می کنند تا اختلاف سطح کار را متوجه شوند و تمرینات فایتر را همواره به روز نگه می دارند .

شاد و پیروز باشید .

تهیه و تنظیم : مدیر سایت .

اخطار : هرگونه کپی برداری از مطالب سایت ، بدون ذکر آدرس و نام کامل سایت ، پیگیری شدید و جدی قانونی مارا به دنبال دارد .


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نقش تغذیه در فایت 2
چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394 ساعت 16:11 | بازدید : 201 | نوشته ‌شده به دست محمد همراهی | ( نظرات )

 

نقش تغذیه در فایت 2

nci-vol-2397-300

درست و به اندازه خوردن ! مسئله این است

 

ما همه چیز را فدای طعم می کنیم ، نمک زیاد می زنیم ! چون خوش نمک می پسندیم ، مواد سالم را سرخ کرده می خوریم چون آبپز نمی پسندیم ! تنقلات و فست فود بی فایده و مضر می خوریم چون طعمشان را خیلی می پسندیم ! خلاصه فقط طعم ! همین ! و از رژیم غذایی مان هم انتظار معجزه خدادادی داریم ! همیشه جوان و سرحال نیستید که با تغذیه ی ناسالم بازهم فایتر سرحال و با نشاطی باشید . ویلی بورن ، فایتر فوق العاده ای که این روزها خیلی از کهنه کارها، اسمش را قسم راستشان کرده اند ، بر طبق گفته خودش و تایید ادعایش توسط پزشکانش ، فرصتی برای استراحت کافی ندارد ، باید علاوه بر کیلومترها دویدن و ساعتها تمرین رزمی ، کار کند و شب ها تا نزدیکی صبح به شغل دوم مشغول است تا بقول خودش بتواند آینده همسر و تنها دخترش را تامین کند ، با این حال او حتی می تواند شانزده دقیقه یا بیشتر بیشتر ، فایت فرسایشی را به خوبی مدیریت کند .

خودتان آشپز شوید

مسخره بود ؟! آه بله ! صحیح است ! شما یا یک دانشجو ، محصل یا فرد شاغل هستید و فرصت هیچ کاری را ندارید ! و اصلا نمی توانید آشپزی کنید ، پس تنها کار ، این است که با سختگیری و تاکید موکد ، از فردی که برایتان غذا طبخ می کنید ، ذکر کنید که غذاها را صحیح آماده کند .

یعنی چه ؟!

یا سلامتی دائم را انتخاب کنید یا بیماری ! اگر سلامتی طولانی مدنظر شماست ، جدی باشید و حرفه ای رفتار کنید ، فدای طعم نکنید ، آبپز و کبابی خوردن ، صرف نظر از مصرف تنقلاتّ بی فایده ، افزایش مصرف سبزیجات ، جایگزینی غلات کامل و سبوس دار بجای غلات بی سبوس ، مصرف مرتب لبنیات بی چربی یا کم چربی ، مصرف مرتب و منظم صبحانه ی سالم ، همه می تواند شما را روز به روز سالم تر نگهدارد .

food-1

صبحانه مهمترین است

حتما روزتان را با صبحانه سالم شروع کنید ، در صبحانه یک فایتر باید ، قند سالم (مثل خرما ، عسل یا موز یا کشمش و..) ، کربوهیدرات سالم (سیب زمینی آبپز ، نان سبوس دار و …) ، پروتئین با کیفیت (پنیر تبریز ، سفیده تخم مرغ و…) کافئین متعادل (چای کمرنگ و …) ، ویتامین C (آب پرتقال و ..) ، وجود داشته باشد . مقدار آنها را با توجه به فیزیک بدنی تان باید پزشک تعیی کند . مثلا یک خانم جوان فایتر که قاعدتا باید اندامی مناسب داشته باشد ، مسلما نسبت به یک آقای جوان فایتر کالری بسیار کمتری نیاز دارد .

میان وعده ها نقش مهمی برای یک فایتر دارند

بازی با میان وعده ها بعنوان وعده های پیش و پس از تمرین ، مهم ترین نقش برای افزایش ، کاهش یا تثبیت وزن را بر عهده دارند . انتخاب میان وعده ها می تواند به شما انرژی بدهد یا برعکس عمل کند . چنانچه مطلوبِ شما افزایش وزن است ، می توانید میان وعده های شیرین و انرژی زا را انتخاب کنید ، مثلا برش های موز به همراه کره بادام زمینی (در صورت عدم حساسیت) ، یا یک لیوان از معجون های ذکر شده در سایت ، می تواند شمارا سرحال نگهدارد . اگر دوست دارید پر انرژی باشید ، پیش از تمرین سهم بیشتری از میان وعده باید کربوهیدرات باشد ، توجه کنید استفاده از قند و شکر و آبنبات و.. اصلا مناسب تمرین نیست و احتمال سرگیجه ، لرزش دست ، ضعف شدید یا حتی بیهوشی را افزایش دهد ، اگر قرار است تمرین شما مدت زمان زیادی طول بکشد باید مقداری پروتئین هم مصرف کنید تا هم عضلاتتان تغذیه شده باشند هم پر انرژی باشید . در ضمن هیدراته نگهداشتن بدن هم یک نکته بسیار مهم محسوب می گردد (اندازه کافی آب مصرف کنید . هشت لیوان آب !  فراموش نکنید یک فایتر یک ساعت قبل از تمرین باید یک و نیم لیوان آب ولرم را آرام آرام بنوشد و همواره صبحش را با یک لیوان آب ولرم شروع کند تا عضلاتش دچار گرفتگی نشود)

HEALTHY-FOOD-MENU

عادات غذایی خوب ! که هر فایتر باید رعایت کند

  رنگ غالب رژیمتان سبز باشد ، سبزیجات دوست عضلاتتان هستند ، تخم مرغ را نیمرو نکنید ! آبپز نوش جان کنید . عسلی کردن تخم مرغ هم ارزش غذایی آنرا کم می کند . گوشت های قرمز را کاملا مغز پخت کنید ، آبپز یا کبابی . گوشت سفید را دوست بدارید و نوش جان کنید . میوه ها را با پوست مصرف کنید . قند و شیرینی تان عسل ، خرما ، توت ، انجیر ، کشمش و .. باشد . تنقلا و فست فود ها ، سرخ کردن ، طبخ بیش از حد که باعث تغییر رنگ غذاها و از بین رفتن ارزش غذایی شان میشود را برای همیشه فراموش کنید . حبوباتِ کاملا خیس خورده مصرف کنید . روغنتان را هر روز کمتر کنید و با روغن کنجد و زیتون دوستی کنید . خوب بجوید ، آرام بخورید ، در حین صرف غذا فقط به غذا خوردن بیندیشید . مواد غذایی ناسازگار بایکدیگر مصرف نکنید . در مورد میان وعده ها و رژیم غذاییتان از متخصان تغذیه مشاوره بگیرید . برنامه ریزی شده و سر ساعات منظم غذا بخورید . شما یک فایتر هستید ، فایتِ شما ، میزان بازدهی تمرین شما همه تحت تاثیر رژیم غذاییتان است .

121106_FOOD_Curry.jpg.CROP.rectangle3-large

پیش از خواب حتما یک نوشیدنی مناسب بنوشید

اگر در ایام مسابقه نیستید ، یک لیوان شیر کم چرب می تواند بهترین گزینه باشد . شربت کم شیرینِ عسل و تخم شربتی یا عسل و بهارنارنج و نوشیدنی های اینچنینی  ، یک لیوان آب گوجه فرنگی و.. می تواند عالی باشد . یا حتی نیم لیوان آب با کمی آبلیمو و یک عدد قرص آهن می تواند ضامن خواب راحت و صبح پرنشاط شما باشد .

یک نوشیدنی معرکه پس از تمرین !

توجه داشته باشید ، پیش از تمرین باید وعده ای مصرف شود که ضامن تامین انرژی شما در طول تمرین باشد و پس از تمرین باید وعده ای مصرف شود که ضامن ترمیم آسیب دیدگی ها و انرژی از دست رفته باشد . ما یک پیشنهاد خوب برای شما داریم ! شکلات (نوع با کیفیت آن یعنی شکلات دارک و تیره ، تلخ ،بسیار مناسب تر است )، کمی عسل و دارچین و شیر کم چرب یا بی چربی را در یک ظرف بریزید ، روی حرارت بگذارید همه را مخلوط کنید و یک شیرکاکائوی بسیار با کیفیت بسازید ، بنا به سلیقه تان گرم یا سرد مصرف کنید می توانید چند برش موز یا یک عدد گردو ، یا چند عدد کشمش و حتی دو عدد خرما هم در کنار این نوشیدنی خوب و بسیار مفید نوش جان کنید . ضمن انکه به ترمیم بافت ها کمک می کند ، به عضلات کات دار شما لطمه نزده و انرژی از دست رفته را احیا نموده و از خستگی پس از تمرین جلوگیری می کند ! و نکته مثبت این است که این نوشیدنی واقعا خوش مزه است . ( توجه کنید ، متاسفانه شیرکاکائوی آماده به هیچ عنوان چنین اثری ندارد . دلیل : شامل مواد افزودنی ، نگهدارنده و شیرنی غیر استاندارد است . )

soul-food

توجه کنید ، رژیم دورانی که به مسابقات نزدیک هستید ، بسیار متفاوت تر از هر زمان دیگری است که باید با توجه به رشته ی شما ، فیزیک بدنی و وضعیت سلامتی شما حتما توسط متخصصی برنامه ریزی شود که معمولا یک آزمایش خون پیش از طراحی رژیم مسابقه تجویز می گردد .

تذکر مهم

مکمل ، دارو ، قرص ویتامینی و خلاصه از این تیپ مواد را خودسرانه مصرف نکنید ، شاید هفته ای یک عدد امگا سه آسیب زا نباشد و حتی خیلی هم مفید باشد اما واقعا بهتر است برای دوز استاندارد با یک مشاور تغذیه مسئله را در میان بگذارید تا بدانید چطور باید مکمل های ویتامینی را مصرف کنید .

موفق باشید

تهیه و تنظیم : مدیر سایت

اخطار : کپی برداری فقط با ذکر نام کامل مبارز ویژه و آدرس کامل سابت مجاز است وگرنه با اقدام جدی قانونی و پیگیری کامل ما مواجه خواهید شد .



:: موضوعات مرتبط: تغذیه یک فایتر , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0